lördag, december 31, 2005


Nu är julen över för den här gången. Tänk att man aldrig riktigt hinner med allt? Men vi hade en lugn och trevlig jul i år också. Vi tog med min mamma och åkte upp till H's mamma för att fira jul hos dem, det har blivit lite av tradition att vi gör så.

Tova tyckte nog att det var kul med jul, det var ju jättemycket papper att leka med :-) Hennes lära-gå-vagn blev en succé - vad hon kör med den! Hon är som synes till och med för snabb för kameran... Men hon har inte kommit på hur man backar riktigt, så när hon kör in i en vägg får man hjälpa henne därifrån... Hon har i alla fall blivit väldigt stadig på sistone, nu står hon gärna själv rätt långa stunder. Hon har dessutom kommit på att det är jättekul att stå på en stol så att man når upp till köksbänken också :-) Då kommer man ju åt diskhon med vatten...

Kvällarna är dock lika knasiga, hon slocknar runt 18-19, sover en timme eller två - sen vaknar hon och är vaken några timmar. Jag har faktiskt lyckats söva henne genom att sjunga de senaste kvällarna, men ikväll vaknade hon efter ett tag och ville absolut sova på mig och så fort jag la ner henne i sängen så vaknade till och kravlade upp på mig igen. Stackars liten... Jag tog med henne ner så nu ligger hon och sover i soffan istället.

Inga kommentarer: