lördag, juli 05, 2008

När skrev jag här sist nu igen då? De två hjärnceller jag har kvar efter två graviditeter och amningar bara slåss hela dagarna, de vägrar samarbeta...

Vi har bärgat hö idag =D Eller rättare sagt, vi tog hand om höet som nu hade torkat i hässjorna. Ska hitta en löspress och pressa balar av det. Sen sälja det för DYRA pengar till nån stackars hästägare!! Alternativt till ytterst snälla hästägande grannen, eller till hästägande svågern.

På tal om inget alls så gick hårtvättningen på Tova som en dans ikväll. Jag köpte ett par snorkelglasögon för 20 spänn som hon fick ha på sig. Då blev det inget vatten i ögonen helt plötsligt! Nu sitter hon i soffan och torkar. Lillebror ligger uppe i sängen och sover.

Jamen hörni, jag har glömt en sak. Han ramlade ur sängen häromdagen =O Jag vaknar av ett 'dunsduns' följt av ett gallskrik. Tittar mig nyvaket runt - ingen liten i sängen... kravlar över till andra sidan och tittar ner. Jodå, där ligger han och är alldeles skräckslagen, liten! Men det gick över på några minuter. Lite tröst och en tutte så gick det bra.

Inga kommentarer: